vrijdag 15 juni 2012

Mammoet

En dan nu iets heel bijzonders. Vanaf nu heb ik mammoetivoor te koop. Dit specifieke ivoor is heel bijzonder, het is gevonden in de Noordzee, op Nederlandse bodem. Het meeste mammoetivoor komt uit Syberie, wat ik hier heb is zeldzaam. Het is 15.000 jaar oud. De donkere kleur komt van ijzer en mineralen die in de grond zitten. Het is echt prachtig, inspirerend en ontzagwekkend. Ik word er stil van.

Ik heb een paar hangers, wat losse stukjes om zelf wat mee te maken(of gewoon af en toe te bewonderen) en naaldbindaalden. Naaldbinden is de voorloper van haken en breien.
De naaldbindnaalden op de foto zijn ca. 10 cm lang. Prijs van de naalden ligt tussen de 20 en 30 euro, afhankelijk van de maat. Ik ben op het moment de enige ter wereld die deze naalden van dit materiaal aanbiedt, samen met degene die ze maakt.







1 opmerking:

  1. Hallo Giftig,

    Ik ben op zoek naar een stuk mammoet ivoor om voor mezelf pluggen voor in mijn oren te maken. heb jij misschien nog een stukje liggen wat ik kan overkopen? mammoet ivoren pluggen zijn leuk maar als het op eigen bodem gevonden is maakt het een stuk bijzonderder.

    Als je nog een stuk hebt liggen wat je wilt verkopen zou je me dan alsjeblieft een mailtje willen sturen op het adres Deagle_Daan@hotmail.com. Je zou mij er erg blij mee maken.

    Gr Daan

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een berichtje achterlaat!